Tips og verktøy

Her finner du alt du trenger for å administrere din annonse enkelt og effektiv

Høyere plassering i søkeresultatene

Før var den kjøpte søkeposisjonen som primært avgjorde hvor annonser ble vist på siden med søkeresulter. Nå optimerer vi søkeresultatene basert på vårt "beste match"-systemsom bruker en algoritme til å sammenligne alle annonser med den enkelte feriegjests søkekriterier (f.eks. reisedatoer, reisemål, fasiliteter) og deretter viser de ferieboligannonsene som har størst mulighet for å bli booket.

 

Den beste måten å lykkes med beste match på, er å aktivere onlinebooking for alle annonsene dine og å avvikle flest mulig bookinger gjennom HomeAways nettside. Dersom vi ikke kan registrere bookingaktivitetene dine kan vi ikke gi deg fordelen beste match gir noe som svekker plasseringen i søkeresultatene.

Agenturer som benytter softwareintegrasjon med HomeAway, bør være sikker på at de bookinger som foretas utenfor HomeAways bookingsystem rapporteres gjennom tjenesten for bookingoppdatering.

Annonsekvalitet

Din annonsekvalitet er din personlige guide for å hjelpe deg å beholde en høy kvalitet på din annonse, motta flere bookinger og tilby feriegjester en god opplevelse.

 


Hvordan det fungerer

Onlinebooking gir en feriegjest mulighet til å sende en bookingforespørsel med kun et klikk, direkte fra siden med annonsen din. Dessuten forplikter bookingforespørselen til å betale, slik at du er sikker på at det dreier seg om en seriøs booking. Dette er en gratis funksjon som forenkler bookingprosessen for deg og dine gjester – og du bestemmer om du aksepterer eller avslår en bookingforespørsel.

Her er et par tips til hvordan du gjør ferieboligannonsen din mest mulig attraktiv for feriegjester og øker mulighetene dine for å motta bookinger. 


Svarstatistikk

Du forbedrer annonsen din ved...
..alltid å svare på feriegjesters spørsmål og bookingforespørsler innen 24 timer eller raskere.

Hvordan?
Svar alltid gjestene dine så snart du mottar e-posten med bookingforespørselen fra HomeAway. Husk å akseptere elelr avslå alle bookingforespørsler innenfor 24 timer.

Hvorfor er det viktig for feriegjester?
Det å motta et raskt svar på en henvendelse eller bookingforespørsel er en av de viktigste faktorene for feriegjester når de ønsker å booke en feriebolig online. Det er derfor viktig at du svarer innenfor 24 timer for å sikre deg bookingen. Dersom du alltid svarer innenfor 24 timer, blir din raskere responstid vist i annonsekvaliteten i utleierkontoen og dereter i annonsen din, der den er synlig for feriegjester.

Gjeste anmeldelser

Du forbedrer annonsen din ved...
..å be feriegjestene dine skrive en anmeldelse etter hvert opphold som er booket via HomeAway, slik at du alltid har aktuelle anmeldelser i annonsen din.

Hvordan?
Bruk HomeAways bookingsystem til alle bookingene dine. Vi samler automatisk anmeldelser for deg like etter gjestenes opphold. Du kan også selv minne gjestene dine om det direkte under "Anmeldelser" i utleierkontoen din.

Hvorfor er det viktig for feriegjester?
Anmeldelser er den beste måten å vise at ferieboligen din er troverdig og at tidligere gjester har hatt et fint opphold. Det er betryggende å vite for potensielle feriegjester. De fleste feriegjester er dessuten enige i at en aktuell anmeldelse er viktigere for dem når de bestemmer seg for en feriebolig, enn det totale antallet anmeldelser.

Kalender

Du forbedrer annonsen din ved...
..å holde utleiekalenderen din oppdatert. Legg til alle bookinger så snart de er foretatt og oppdater kalenderen din regelmessig.

Tips: Aktiver onlinebooking slik at kalenderen din alltid er oppdatert.

Hvordan?
Klikk på "Kalender" i kolonnen til venstre i utleierkontoen din. Skriv inn informasjon om en ny booking eller oppdater en eksisterende booking.

For å aktivere onlinebooking må du klikke på "Innstillinger" i kolonnen til venstre og deretetr på Onlinebooking.

Hvorfor er det viktig for feriegjester? Feriegjester søker som regel med ankomst – og avreisedatoer. Det er frustrerende for dem å sende en forespørsel for datoer som står oppført som ledige, men som er booket.

Onlinebokning

Du forbedrer annonsen din ved...
..å aktivere onlinebooking og HomeAway onlinebetaling og bruke disse når du mottar bookinger fra gjestene dine.

Hvordan?
Klikk på "Indstillinger" i kolonnen til venstre i utleierkontoen din. 

Hvorfor er det viktig for feriegjester?
Onlinebetaling sparer tid og skaper ekstra trygghet for deg og dine feriegjester.

Bilder

Du forbedrer annonsen din ved...
..å vise opp til 24 bilder av høy kvalitet. Bruk bilder som er tiltalende og aktuelle.

Tips: Vi anbefaler bilder med en minimumsoppløsning på 1920 x 1080 pixel.

Hvordan?
Klikk på "Rediger annonse & priser" og deretter på fanen Bilder i utleierkontoen din.

Hvorfor er det viktig for feriegjester?
Bilder sier mer enn tusen ord. Potensielle feriegjester ønsker å vite om ferieboligen din tilsvarer deres forventninger og vil gjerne se så mye som mulig, blant annet kjøkken, bad, stue, soverom, spesielle fasiliteter, boligen utenfra m.m.

Leiepriser

Du forbedrer annonsen din ved...
..å vise leiepriser for det kommende året. Husk å skrive inn både standardpris og sesongpriser, samt alle gebyrer og eventuelle avgifter, moms eller skatter.

Hvordan?
Klikk på "Rediger annonse & priser" og deretter på fanen Leiepriser i utleierkontoen din.

Hvorfor er det viktig for feriegjester?
Ved å opplyse om leiepriser har du mulighet for større fleksibilitet i prissetningen din, og sikrer at feriegjester får en nøyaktig prisberegning. Samtidig betyr det at ferieboligen din vises i søkeresultatene når det blir søkt på pris.