HomeAway Inc. Kvartalsrapport ofte stillte spørsmål

Takk for at du er verdifull kunde! Vi har satt sammen en liste med svar til noen spørsmål som du kanskje har etter samtalen i forbindelse med kvartalsrapporten 4. november 2015.

Generelt
Hva fortalte dere investorer og kunder under samtalen?
Du finner informasjon på denne siden.
Kan dere angi en tidslinje for ytterligere informasjon og oppdateringer?
Det er viktig for oss å være åpne. Tidlig på nyåret kommer vi med en oppdatering om planene våre for 2016. Etter dette kommer vi til å sende ut løpende oppdateringer via e-post (inkludert de månedlige kontoutskriftene), og vi skal si fra om eventuelle endringer i god tid på forhånd.
Servicegebyr
Hva er gebyret dere presenterte i dag? Hvor høyt blir det?
Den inplanerade serviceavgiften är en avgift som endast gäller hyresgäster. Hyresgästerna debiteras en liten procentandel av alla bokningar online som görs via HomeAway. Avgiften varierar beroende på hyrans totalkostnad, men vi jobbar fortfarande på att fastställa det ideala priset.
Når innfører dere gebyret? På hvilke nettsteder? I hvilke land?
Gebyret kommer til å bli innført på alle nettstedene som er en del av HomeAway-familien, inkludert [Brand]. Det blir først innført i USA og Europa i andre kvartal av 2016. Etter dette blir det gradvis innført på de andre nettstedene rundt omkring i verden.
Hvorfor gjør dere dette? Hva skal dere gjøre med de ekstra inntektene?
Etter omfattende planlegging og undersøkelser har vi funnet ut at HomeAway kan bli enda mer verdifullt for deg, eierne våre og utleieagenturer ved å innføre dette gebyret. Det gjør at vi i enda større grad kan investere innen områder som markedsføring, sikkerhet og mobil. Disse investeringene hjelper oss på vei mot målet om å gjøre det bedre å finne, booke og bo i en feriebolig enn på hotell – noe som i sin tur gir deg flere kunder.
Kommer ikke gebyret til å skremme vekk kunder fra å booke på HomeAway?

Basert på undersøkelsene våre tror vi ikke det er noen grunn til å frykte at feriegjester avstår fra å booke fra oss. Gebyrer har blitt en vanlig del av reise- og ferieboligmarkedene. Vi har undersøkt hvordan andre reisebyråer, konkurrenter og utleieagenturer gjør det, og alt tyder på at feriegjester er villige til å betale et gebyr. Dette gebyret gjør at vi kan bruke mer på markedsføring, noe som i sin tur fører til at flere reisende kommer til å se annonsene dine på nettstedene våre. Det gjør også at vi kan investere mer i funksjoner som gir større beskyttelse til feriegjester som booker via HomeAway. Vi kan for eksempel få bedre beskyttelse mot svindel, dobbelbooking og uriktig fremstilling av ferieboliger.

Hvis feriegjester allerede har booket ferieboligen min og betalt depositum, må de da betale et gebyr hvis gebyret lanseres før oppholdet deres? Nei. Gebyret gjelder kun for bookinger som gjøres etter at gebyret er lansert. Gebyret blir ikke tilbakevirkende selv om oppholdet er etter at gebyret er lansert.

Sikkerhet
Hvilke nye sikkerhetsprodukter skal HomeAway tilby feriegjester? Er det tilgjengelig for alle feriegjester?
Vi planlegger å kunne tilby mer dekkende sikring mot hendelser som svindel, dobbelbooking og uriktig fremstilling av ferieboliger, for feriegjester som bestiller via HomeAway. Feriegjestbeskyttelsen skal lanseres i andre kvartal av 2016 i USA og Europa, og senere på våre andre nettsteder i HomeAway-familien.
Beste treff
Hva er Beste treff?

Målet vårt her i HomeAway er at søkeresultatet skal vise de ferieboligene som mest sannsynlig gir en booking. Dette får vi til ved hjelp av systemet Beste treff, som ble lansert i september 2015. Tidligere ble ferieboligene i søkeresultatene ordnet etter annonsekvalitetsrangering. Faktorene fra annonsevurderingen din forblir viktige, men Beste treff tar for seg enda mer.

Etter at systemet har funnet frem de aktuelle annonsene basert på søkekriteriene, som ønskede datoer og antall reisende, sorterer Beste treff annonsene basert på feriegjestens preferanser og bookingopplevelsen. Feriegjestens preferanser indikeres ut fra for eksempel hvilke filtre de bruker, enheten eller plasseringen de søker fra, og de tidligere forespørslene og bookingene deres. Bookingopplevelsen som en annonse gir, baseres på faktorer som hvor nøyaktig kalenderen er, responstid og aksept av online-bookinger. En annonse gir en god bookingopplevelse når feriegjester kan booke boligen raskt og sikkert.

Vi tester dette systemet kontinuerlig for å se om vi kan optimalisere det og få enda flere bookinger. Les mer

Min abonnementspakke
Planlegger dere å slutte å tilby en abonnementsløsning? Skal dere ta i bruk en modell som kun baserer seg på provisjonsbaserte annonser?

Vi ønsker å tilby flere måter å annonsere for ferieboliger på HomeAway-familiens nettsteder. Dermed har vi ingen planer om å slutte å tilby årlige abonnement eller tjenesten for provisjonsbaserte annonser. Vi kommer til å fortsette med et abonnementsbasert produkt siden vi vet at mange av kundene våre foretrekker det.

Kommer dere til å senke prisen på årlige abonnementer også?

De årlige abonnementene er en viktig del av HomeAway, og vil vurdere å justere priser og tilby rabatter.