Life@HomeAway


Bilderreihe-fuer-Life-at-HomeAway.jpg

 

Let‘s stay together

 

Vårt nytt og moderne innredet kontor befinner seg i hjertet av Mainmetropolen Frankfurt. Den fortreffelige beliggenheten gjør det mulig at ansatte og gjester lett og fort kan nå oss. For oss har våre ansattes velbefinnende høy prioritet – derfor bestreber vi oss på å skape et trivelig arbeidsklima og miljø. Dertil hører lyse og vennlige byrå og vårt stort oppholdsrom som byr på felles lunsjpauser eller vår jevnlig Company Lunch. Like internasjonalt som vårt team er også restauranttilbudet i vårt direkte nabolag – om indisk, asiatisk, tyrkisk eller amerikansk – her finnes noe for enhver smak. Felles lunsj med kollegaene eller en liten shoppingtur til nærliggende Zeil – i lunsjpausen eller på fyrabend finner alle passende avveksling.


 

Let‘s work together

 

Vårt internasjonalt team består av folk fra ulike nasjonaliteter – fra nederlendere, svensker og tsjekkere til kroater, rumenere, finner og bulgarere. Denne internasjonaliteten fortsetter vi med tett og intensivt samarbeid med kollegaene i utlandet. Med våre kontorer i Austin (Headquarter), New York, London, Madrid, Barcelona, Marseille, Paris, Genève, Rio de Janeiro, Bogotá, Thailand og Australia er vi global representert og liker å jobbe sammen med kollegaene fra kontorene i utlandet. På grunn av at alle kontorer er tett tilknyttet vårt nettverk, har våre medarbeidere mulighet til å nyte godt av og lære fra de utenlandske kollegaers ferdigheter og kunnskap. Telefonkonferanser og forretningsreiser skaper følelsen å tilhøre til et globalt agerende team.
 


 

Let‘s have fun together

 

Ved siden av en interressant og avvekslingsrik jobb i HomeAway legger vi også vekt på å kose oss. Jevnlige felles aktiviteter bidrar til at kollegaene også blir kjent med hverandre borte fra skrivebordet. Vi spiser frokost sammen og treffes etter arbeidsdagen på «Thirsty Thursday», som alledere har blitt legendarisk. En gang i måneden arrangerer vi Company Lunch, hvor våre teams forestiller deres aktuelle prosjekter. Hver tredje måned arrangeres Company Dinner på fyrabend. Vi har også sommerfest og julebord som blir begge planlagt og arrangert av vår kreativ «Eventkomité». Vi har det gøyt sammen!

 


 

Let‘s be healthy together

 

I tillegg til 30 dager ferie per år, ergonomiske skrivebordsstoler og fleksible arbeidstider, finnes det interne arrangementer for våre helsebevisste medarbeidere. De treffes til jevnlige yogatimer eller trener sammen på helsestudio for å integrere mosjon i hverdagen. HomeAway spanderer også fruktkurv for å støtte en sunn og frisk livsstil.

 


 

Let‘s learn together

 

Vi legger også vekt på å gi mulighet til videreutdanning. Det ble for eksempel arrangert et in-house engelskkurs i fortiden. Medarbeiderne ble inndelt i små grupper med forskjellige kunnskapsnivåer og hadde muligheten til å forbedre seg og få sertifikat på engelskkurset. To ganger i måneden arrangeres vår «Training@2», hvor medarbeidere forestiller forskjellige temaer fra deres arbeidsområde til kollegaer. Slik har våres ansatte sjansen å få et innblikk i kollegaenes arbeid. Det arrangeres også team building-arrangementer titt og ofte, som for eksempel en Insights-training.


 

Let‘s travel together

 

DeskAway – det betyr å bli kjent med kollegaene i utlandet, å jobbe på et annet HomeAway-kontor en viss tid og dermed nyte godt av den unike internasjonaliteten i vår virksomhet. DeskAway er et konsept som tillater medarbeidere å oppleve arbeidshverdagen og livet på et annet HomeAway-sted. Denne midlertidige utvekslingen fremmer det å bli kjent med hverandre og forståelsen innenfor vår virksomhet. Når en medarbeider kommer tilbake fra et opphold i utlandet, er vi alltid grad for kort feedback. I rammen av DeskAway-programmet stiller vi den frie tiden og kontakter på stedet til rådighet. Dessverre er vi ikke i stand til å overta kostnadene for reisen til og oppholdet på stedet.