Retningslinjer for innhold

Innledning:

 

Vi er klar over at innhold skaffet av eiere og reisende er en verdifull ressurs for andre eiere og reisende og derfor oppfordrer vi deg til å legge ut innhold på nettstedet vårt i henhold til disse retningslinjene.

 

Vårt nettsted er familievennlig og ethvert innhold lagt ut må være egnet for samfunnet vårt. Det er en rekke forskjellige måter en eiendomsforvalter eller eier («Eier»), reisende eller bruker av nettstedet (hver en «Bruker») kan bidra med innhold til nettstedet, herunder en Eiers beskrivelse av en eiendom, en Eiers omtale av en reisende eller en Eiers respons på en reisendes omtale og en reisendes omtale av en eiendom, forumposter og annet innhold innlevert av en Bruker (samlet «Bidratt Innhold»). Alt Bidratt Innhold er den subjektive oppfatningen til Brukeren som legger ut innholdet. Slikt Bidratt Innhold er ikke oppfatningen til HomeAway og er ikke godkjent av oss.

Alt Bidratt Innhold må være sant og nøyaktig (og ved å legge ut Bidratt Innhold, bekrefter du sannheten og nøyaktigheten). HomeAway er ikke ansvarlig for Bidratt Innhold og vil ikke kontrollere nøyaktigheten, sannferdigheten eller rettmessigheten av Bidratt Innhold. Alle Brukere bør være klar over at å legge ut Bidratt Innhold kan utsette dem for rettslige krav (f.eks. for villedende opplysninger eller injurie), og HomeAway skal ikke megle eller være part i et slikt krav.

 

Retningslinjer for Bidratt Innhold

Alt Bidratt Innhold må være i overensstemmelse med vilkårene og betingelsene for HomeAway-nettstedet hvor slikt Bidratt Innhold er lagt ut og også med de følgende retningslinjene:

Omtaler og rangeringer

For å sikre rettferdighet i prosessen og beskytte reisende og Eiere bruker HomeAway et to-veis omtalesystem:

For å kvalifisere til å innlevere en omtale, må en reisende eller Eier oppfylle følgende krav:

Vennligst merk at kravene ovenfor må oppfylles for å innlevere en omtale. Hvert krav som ikke er oppfylt, kan føre til at HomeAway ikke offentliggjør, eller fjerner, en omtale.

 

Ytterligere informasjon for omtaler og rangeringer

 

Når den reisende skriver en omtale angående en eiendom, vil han/hun rangere eiendommen mellom 1 og 5 stjerner, avhengig av erfaringen med eiendommen. Vi kan sjekke omtaler automatisk eller manuelt for å sikre overholdelse av disse retningslinjene. Dersom vi bestemmer at en omtale ikke overholder våre retningslinjer, vil vi underrette den reisende.  

Vi vil ikke redigere eller på annen måte endre omtaler på vegne av en reisende eller Eier. En reisende eller Eier kan kontakte Kundetjenesten for å fjerne sine offentliggjorte omtaler.

Reisende og eiere kan kontakte hverandre angående anmeldelsen.

Bestemmelser for rettslige krav

Hvis du ønsker å gi oss melding om rettslige krav knyttet til Bidratt Innhold, vennligst gjør det med en melding i henhold til reglene oppstilt nedenfor. I tilfelle av rettslige krav i forbindelse med et Bidratt Innhold, forbeholder vi oss rett (men ikke plikt) og uten noen innrømmelse av ansvar, til å fjerne ethvert Bidratt Innhold fra nettstedet vårt (inkludert som et svar på rettslige krav vi mottar) i påvente av løsning på juridiske krav, samt rett, men ikke plikt, til å gjenopprette ethvert slikt innhold).

Rettslige krav angående innhold (f. eks. en melding angående krenkelse av opphavsrett) skal sendes til oss via legal@homeaway og skal spesifisere følgende:

Sist oppdatert den april, 2018