E komo mai meke aloha kakou! Velkommen til Maui Vista 1225.
Takk (mahalo) for at du tok deg tid til å lære om Maui-leiligheten vår. Vi setter pris på interessen din og håper du finner en leilighet der du vil tilbringe din neste ferie i leiligheten vår.
Vi elsker Maui-huset vårt, og det gjør også gjestene som har oppholdt seg i det. Denne leiligheten er et magisk sted. Det har gode vibber, tror jeg fordi det ser ut til å trekke usedvanlig fantastiske gjester som etterlater avtrykket av sine lykkelige minner og kjærlighet til øyene for alle som følger.
Vi er veldig høye eiere og oppdaterer og vedlikeholder regelmessig enheten - skyvedørene i skapet ble byttet ut i 2018, som komfyren (eller er det en ovn?); stue- og soveromsgulvet ble erstattet med Pergo i 2017. Begge klimaanleggene var nye i 2019. Denne leiligheten er oppdatert, men har fortsatt følelsen av tropene i møbler, kunstverk og fargevalg.
Hvis du har lest anmeldelser, vet du at vi leverer alt vi kan tenke på for å gjøre ferien enkel og stressfri. Vi har urter og krydder, sukker, aluminiumsfolie, plastfolie, oppbevaringsposer, sjampo og balsam, vaskemiddel, mye badevev, tørkepapir og Kleenex. Og selvfølgelig gryter og panner, kjøkkenutstyr, servise, glass osv. Det er ekstra tannpasta og tannbørster i tilfelle du glemte din. Det er mange puter - vi kaster regelmessig eldre og kjøper nye - badehåndklær, vanlige håndklær og lakenesett. Å ja, og strandstoler, boogiebrett, strandvesker, kjølere og blå is.
Vi foreslår at du sjekker inn på leiligheten før du kjøper noe annet enn din personlige mat og drikke for å unngå å bruke feriepenger på ting som allerede er i enheten (dette notatet var et forslag fra en nylig gjest).
Vi er på leiligheten minst fire ganger i året for å rense dypt (som på hender og knær og skrubbe flisen, rengjøre og polere Pergo og rengjøre teppene i området) og sette i gang alt det vi leverer for deg. Det er viktig for oss at leiligheten og dens innhold er rene og godt tilrettelagte.
Vi ønsker å være så nyttige som mulig for å hjelpe deg med å ta en informert beslutning om stedet du leier. Hvis du er interessert, kan du lese videre for å "høre" vårt perspektiv om et varmt tema i feriehus, skjulte kostnader.
Det har vært mye skravling på nettet, og til og med en fersk artikkel på MSN, om skjulte og uventede kostnader som folk pådrar seg når de leier et feriested. I det følgende skal vi gjøre vårt beste for å avmystifisere skjulte kostnader, slik at du har informasjon du trenger for å ta en informert beslutning.
Vi kommer til å bruke et eksempel for å gå gjennom kostnadene du kan bli belastet. Dette er bare et eksempel, det er ikke leiligheten vi diskuterer.
La oss anta at du vil bo i 10 netter. I vårt eksempel finner du en ett-roms enhet med en annonsert nattlig avgift på $ 125. Du gjør regnestykket og regner at innkvarteringsavgiften er $ 1.250. Du regner med å betale skatt. Da ser du på totalen, og det kommer til mye mer enn du forventer. Du er lamslått og lurer på hvordan det skjedde. Les videre for å finne ut hva som skjer.
Vi begynner med overnattingskostnadene på $ 1.250. Her er tilleggene: 1) Skattesatsen på Maui er 14. 42%. Legg til $ 180. 25. 2) Vrbo har en gebyr. Jeg har sporet den og fant at gjennomsnitt 11% var. Legg til $ 137. 50. 3) De fleste eiere betaler en rengjøringskostnad (for opphold på 4 netter eller lenger, gjør vi det ikke). Siden juli 2019 krever staten Hawaii rengjøringskostnader og administrasjonsgebyr, faktisk et gebyr som overføres til gjestene, er underlagt både GE (generell avgift) og TA (avgift for forbigående innkvartering) på 14. 42%. Hvis rengjøringskostnaden for en ett-roms enhet er $ 125, inkludert skatt, legg til $ 143. 03. 4) Endelig har jeg sett administrasjons- eller bestillingsgebyrer ofte. Vi har en fordi vi er pålagt av Hawaii lov å ha profesjonelle ledere, da vi ikke er innbyggere i Maui. Vi betaler våre ledere og de belaster også gjestene våre en serviceavgift på $ 50 som den nye skatten gjelder for. Legg til $ 57. 21. (For øvrig så vi på administrative avgifter på tilfeldige enheter av Maui og Oahu og fant dem å være alt fra $ 100 til $ 250, pluss skatt.)
Det kan komme andre kostnader: 1) Parkering. På Oahu er parkering vanligvis $ 25 per natt. I Kihei har de fleste steder gratis parkering for en bil, men andre områder på Maui betaler for parkering. 2) Ferieanlegg. Noen "resorts" krever enten en engangsavgift eller en nattavgift for bruk av bassenget, tennisbaner, etc. Avgiften kan være $ 25 per natt. 3) Kredittkortavgift. Noen eiere krever en prosentandel hvis du bruker et kredittkort. Det er vanligvis mellom 3% og 5%. 4) Skadeforsikring. Noen eiere krever det. Det handler om $ 89. 00. 5) Gebyrer for ekstra gjester. Mange eiere betaler ytterligere $ 10 (pluss skatt) per natt per person for mer enn to gjester.
La oss legge det opp: $ 1.250 + 180. 25 + 137. 50 + 143. 03 + 114. 42 (jeg valgte $ 100 administrasjonsgebyr) = $ 1.824. 20. Det er ikke sikkert at du har en administrasjons- eller serviceavgift fra eierne dine eller deres ledere, men du kan ha andre kostnader.
For å oppsummere, har vi prøvd å forklare de skjulte kostnadene, slik at du kan ta en informert beslutning uansett hvor du velger å bo.
Til slutt vil vi at du skal vite at vi kjøpte leiligheten for å dele Maui med dere alle. Vi holder med vilje våre priser så lave som mulig for å betale utgifter og de uventede tingene som skjer. Vi setter pris på gjestene våre og er takknemlige for at så å si alle har vært hensynsfull og tatt veldig godt vare på Maui-hjemmet vårt.
Vi håper du vil bestemme deg for at det er stedet du ønsker å være på Maui-ferien.
Å ja, vi må oppgi skatteregistreringsnummer (er) (flere Hawaii-lover). De er GE 014-590-3616-01 og TA 014-590-3616-01. Og administrasjonsselskapet vårt er Maui Condo and Home, telefonnummer 808-8789-5445.
En hui hou, (til vi "snakker" igjen),
Nancy og Stafford Lombard