Nydelig leilighet på 120 m2 med hage til leie i en high-end eiendom, med concierge. Denne leilighet i første etasje ble renovert i 2008; den har en stor inngangsstue, stort kjøkken med direkte tilgang til hagen, to soverom, to bad, gang og ekstra mezzanin / lagringsplass. Hagen måler 90 m2.
Det er omgitt av andre hager og ligger ved foten av Villa Balestra, en stein malt av Raphael.
På avenue delle Belle Arti er det viktigste etruskiske museet i verden, i den praktfulle Villa of Papae Julius II. Museum of Modern Art ligger litt lenger, og alle bygningene i denne avenyen er akademier fra mange land: Japan, Østerrike etc.
Leiligheten har en ideell beliggenhet ca 500 meter (5 minutter) fra Piazza del Popolo i Parioli-distriktet. Parkeringsplass alltid tilgjengelig i samme gate, ingen andre hus / leiligheter i nærheten.
200 euro / natt, 25 euro for hver ekstra person
Vi tilbyr også Venezia og Frankrike!
Mellom den elegante Pincio og bredden av Tiberen danner Piazza del Popolo en enorm ellipse. Kirker, fontener, monumenter, fra det gamle og moderne Roma pynter stedet.
Siden eldgamle tider har den nordlige inngangen til byen dannet en vestibyle i byen gjennom døren i muren til Aurélien. Selv om den nå er kjent som Porta del Popolo, har den hatt flere navn gjennom århundrene.
Opprinnelig kalt Porta Flaminia av keiseren Aurelian som bestilte byggingen av den, i den tidlige middelalderen ble den kalt Porta San Valentino, etter den nærmeste katakomben. Til slutt ble navnet på Porta del Popolo avtalt, det samme var kirken ved siden av den østlige porten til Santa Maria del Popolo.
Piazza del Popolo i seg selv var kjent som Piazza del Trullo i middelalderen, etter den koniske fontenen i sentrum av torget, som minner om en karakteristisk sør-italiensk bolig. Dets nåværende navn kan skyldes populær, kjent på latin 'populus', som også betydde mennesker, en passende forening, da forskjellige offentlige arrangementer som messer, spill og spektakulære forestillinger ble holdt der.
I århundrer hadde Piazza del Popolo en offentlig fontene, et drikkekar og en søyle for vaskekvinner. Det var Sixtus V, i 1589, som i stedet vendte oppmerksomheten. Trullo-fontenen, under tilsyn og henrettelse av Domenico Fontana, skulle erstattes av den egyptiske obelisken til Ramses II, andre i alder og høyde enn San Giovanni, opprinnelig brakt til byen av keiser Augustus, og satte inn Circus Maximus.
Transporten og installasjonen i Piazza del Popolo ga stedet en mer majestetisk, mindre innenlandsk luft. Fire løver med vannbassenger ble lagt til obelisken i 1823, under pave Leo XIIs regjeringstid.
Neste arrangement var ankomst av dronning Christine av Sverige. Ivrig etter å konvertere til katolisisme, ankom hun Roma i 1655, til en fantastisk mottakelse: hun kom fra Nord, hennes første visjon var Porta del Popolo.
Bernini hadde fått i oppdrag å gjenopprette den indre fasaden på den gamle døren som forberedelse for sin ankomst. En plakett er plassert over buen, der det står: 'FELICI FAUSTOQUE INGRESSUI MDCLV' (For en lykkelig og lykkelig inngang) som gjenstår frem til i dag. Inngangen hennes var så 'lykkelig' at hun aldri ville forlate Roma.
Mot slutten av sytten hundre, midt under invasjonen av Napoleon, motiverte den stadig økende strømmen av besøkende og pilegrimer, som dro ned til Roma gjennom Porta del Popolo, beslutningen om å modernisere stedet.
Fram til 1700-tallet hadde torget en trapesformet form som konvergerte mot døren. I løpet av Napoleon-tiden var den franske prefekten, Tournon, sjef for 'Embellishments Commission' i Roma.
Han ba Valadier, en romersk arkitekt, om å designe Piazza del Popolo, noe han gjorde har en overraskende effekt. Arbeidet begynte i 1816, og varte til 1824, og første gang siden den franske okkupasjonen at fanger ikke ble brukt til arbeidet.
Prosjektet måtte ta hensyn til viktige eksisterende bygninger: tre kirker, Santa Maria del Popolo, Santa Maria di Montesanto (Saint Mary of Montesanto), Santa Maria dei Miracoli (Saint Mary of Miracle), obelisken, Porta del Popolo og Via del Corso, som skulle forbli intakt.
Lateralstrukturene ble erstattet av romslige ekspedere. Disse støttet Neptuns fontener mellom to newts, og Roma Goddess på hver side, lagt til i 1823 under paven Leo XIIs regjeringstid. Kvadratet ble deretter tilgjengelig fra side til side, så vel som hver ende.
Med et snev av genialitet ble plassen koblet til parken på høyden over av en trapp ned fra Pincio-åsen. Piazza del Popolo var pavens siste bidrag til den legendariske arkitekturen i Roma, og gjenspeiler på mange måter sin prakt, og inspirerer en følelse av frykt hos den besøkende.
Med vekt på denne overherredømme ble de tre kirkene viet til Jomfruen omgitt av obelisken som i gamle tider var viet til den hedenske solguden.